Utazás Ausztriába

Mayer Gábor tanár úrral és az osztályával volt lehetőségünk december 20-án egy adventi kirándulás keretein belül eljutni a riegersburgi Zotter család által üzemeltetett csokoládégyárba és a grazi karácsonyi vásárba. Utunkat a Fehérvár Travel luxusbuszával tettük meg.

A buszunk reggel 7 órakor a tervezett időben elhagyta az iskola parkolóját, a két kísérő tanárral, a 10.B tanulóival és a 9.C 13 főjével. Veszprém fele indultunk, az első megállónk már majdnem az osztrák-magyar határnál, Szentgotthárdnál volt. Ausztriába Rábafüzesnél keltünk át, ahonnan egyenesen a csokigyárba mentünk ez a határtól kb. 40 perc autóval.

A gyárba 10:45 körül érkeztünk meg. Először egy, a Zotter családról, a kakaóbab termesztéséről és az Afrikából való exportról szóló filmet néztük meg egy komfortos moziteremben. A gyár nagyon sok aranyos részlettel van felszerelve, ezek igazán izgalmassá és érdekessé tették a látogatásunkat.

A film után jött a legjobb rész: a csokoládék kóstolása porcelán kanalakkal. A folyósókon haladva láthattuk a gyártási folyamatokat, eközben kedvünkre ízlelhettünk csokikülönlegességeket, és ha a bőség zavarában megszomjaztunk, ivókutakat is biztosítottak nekünk. A csokikostoló túránk végén lehetett vásárolni különböző szebbnél-szebb desszerteket, de legfőképpen csokikat. A kóstolás alatt különböző képzőművészek alkotásaiban gyönyörködhettünk.

Riegersburgból 1 óra volt az út Grazba. A busztól a vásárba közösen gyalogoltunk le, majd ott kisebb csapatokra szakadva elengedtek bennünket a belvárosba, ahol 14 adventi vásár közül válogathattunk. A főtéren lévő vásárban stájer kézműves termékeket és tradicionális osztrák édességeket is vásárolhattunk. Persze forró csokira is lett volna lehetőség, de ehhez már nem nagyon volt kedvünk, hiszen egy csokigyárból jöttünk. A különleges standok mellett körhinták és gyönyörűen kivilágított háztömbök hozták meg a karácsonyi hangulatunkat.

Az adventi vásár után, 17 óra magasságában indultunk vissza a buszunkhoz, amellyel 4 óra alatt Szlovénián keresztül vissza is értünk Székesfehérvárra. Szerencsére elkeveredés nélkül megúsztuk az utazást.

Ez a kirándulás fantasztikus élményekkel gazdagított bennünket.