Erasmus+ ITC2

Innovate to Create 2

2018-2020

Az angol nyelvi és ének-zenei oktatásban és azok interdiszciplináris találkozásaiban való tanítási és tanulási eszköztár létrehozása az angol nyelvi és ének-zenei oktatásban és azok egymással összefügő területein való pedagógiai megközelítések felfedezésére, megosztására és ezek létrehozására helyezi a hangsúlyt, beleértve annak vizsgálatát, hogy ezeknek a területeknek hol vannak közös találkozási pontjai, például a modern versek és a versek előadásának területén, felhasználva egy akciókutatási megközelítést, amelyet Európa szerte formális és non-formális környezetben is terjesztünk.

Az együttműködő öt iskola tapasztalt és sikeres az angol nyelvi és ének-zenei oktatás területén valamint a külső partnerszervezetekkel való együttműködésben. Ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy jobban megértsük az egyes országokban kialakult gyakorlatokat ezen a két tudományterületen, és képessé tesz minket arra, hogy ezeket a jó gyakorlatokat megosszuk az európai angol nyelvi és ének-zenei oktatást végző közösségekkel.

A külső szervezetekkel és szakemberekkel való kitűnő kapcsolatainkból eredő, hozzáadott érteket képviselő nézőpont hozzájárul az ezeken a területeken történő pedagógiai megközelítések felfedezéséhez. A projekt próbálja megérteni, hogy ezek a szervezetek és szakemberek hogyan járulnak hozzá a diákok tanulásához valamint az angol nyelv és ének-zene oktatástanának szélesebben értelmezett fejlesztéséhez. Ez a megközelítés lehetőségeket teremt a képzett tanárok számára, hogy együtt dolgozzanak a kulturális oktatás területén tevékenykedő szakemberekkel és megosszák egymással gyakorlataikat és módszereiket egy olyan eszköztár létrehozása közben, amely formális és non-formális tanítási, tanulási módszereket gyűjt össze, az angol nyelvi és az ének-zenei oktatásban és ezek közös területein. A projekt vizsgálni fogja a két terület közötti szinergiákat – például a modern verseken és a ritmuson valamint a hatékony kérdezési stratégiák fejlesztésén keresztül – hogy olyan közös szemléleteket alakítsanak ki, amelyek segítik a diákok tanulását.

Az „Innovate to Create 2 / Újítva alkoss 2” folytatni fogja azt a sikeres munkát, amelyet a partnerség már korábban megkezdett egy Comenius és egy Erasmus+ partnerségben számos kulturális oktatási tudományterületen, mégis egy svéd iskola belépése új nézőpontot fog biztosítani a partnerség számára, és segíteni fog az ötletek és elméletek felfedezésében, kritizálásában és kipróbálásában, miközben a partnerség kifejleszti, kipróbálja és közreadja az együttműködés eredményeként létrejövő eszköztárat.

A partnerségben résztvevő iskolák:

Regent High School, London, Egyesült Királyság

Integrierte Gesamtschule Bertha-von-Suttner Kaiserslautern, Kaiserslautern, Németország

IES MOSSÈN ALCOVER, Manacor, Spanyolország

Almby skola, Örebro, Svédország

Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium, Székesfehérvár, Magyarország

 

Tanítási, tanulási szakmai találkozó Svédországban

Tanítási, tanulási szakmai találkozó Svédországban 2018. november 4-8. >>

Svedo

 

 

LONDON

Tanulmányi út - beszámoló

Álljunk boldogan az élethez – egy utazás tanulsága

Smällä räv. Sokaknak semmitmondó szó, de ha átlépünk pár határt, máris emberek ezrei kapják fel a fejüket. Kezdetben így volt ez velem is, pedig Londonban rengetegszer hangoztatták ezt a szót az aulában tartózkodó svédek, melyek hallatán mindenki egy asztal köré gyűlt. Kezdetben azt hittem, ez valamiféle kifejezés a gyülekezésre, később azonban kiderült, hogy teljesen más jelentéstartalma van. És hogy hogyan kerültünk oda, és miért hallgattuk a másik népcsoportok társalgásait kezdeti napjainkon?
Mindenről mi előre tudtunk. Mármint mi magyarok, akik ott voltunk, ugyanis önként jelentkeztünk egy ERAMSUS + projekthétre, melynek célja az volt, hogy különböző nemzetiségek összedolgozzanak dráma, angol és énekórák keretein belül. Rengetegen voltunk, ha jól emlékszem több mint 80-an. Németek, britek, svédek, de még spanyolok is. Izgalmas órákon vettünk részt és új ételeket próbáltunk ki. Sok volt a fentebb említett témakörökhöz passzoló foglalkozás is, mint az operaházba tett látogatásunk, ahol volt alkalmunk megnézni Mozart Varázsfuvola című darabját. Szabadidőnkben viszont észszerűen a különböző nemzetiségekkel való beszélgetést részesítettük előnyben. Rengeteg új trükköt, szót és játékokat tanultunk tőlük, de az élethez boldogabban való hozzáállást is átvettük. (Ez főleg a spanyolokra volt jellemző.) A fentebb említett szót is itt tanultam, mely hallatán az összes svéd boldogan kapja fel a fejét, és gyülekezik a szót kimondó ember köré, ugyanis ez egy mindenki által kedvelt nemzeti kártyajáték neve.

Összességében én bármikor visszamennék oda. Sok új élményt szereztem, és egy olyan emlékre tettem szert, melyről majd az unokáim is hallani fognak.

Dorka Ármin 10.B

Kodolányi János Gimnázium, Székesfehérvár

London

Copyright © 2009 Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium
H-8000 Székesfehérvár, Szabadságharcos út 57. Tel: 22/502-331
Impresszum