Drámapedagógia 

Pap Erika vagyok, a Kodolányi János Gimnázium magyar nyelv és irodalom, valamint dráma szakos tanára. Mestertanárként tanítom a magyart, illetve mesterprogramom céljaként alkalmazom a drámapedagógiai módszereket a tanórákon.

A drámapedagógiával már nagyon régóta foglalkozom. Vallom, hogy ezzel a módszerrel sokat tehetünk a tehetséggondozás terén. Nagyon jó tanítási módszer, mellyel támogathatjuk a kreativitásfejlesztést, a problémamegoldó gondolkodást, a kommunikációs készséget. A diákok a feladatok elvégzésében motiváltabbak, megtanulnak különböző összetételű csoportokban dolgozni.

A tanítási órákon nagy hangsúlyt fektetünk a tantárgyi integrációra is. Ez egyébként sok esetben problémát okoz a diákoknak, de ezzel a módszerrel fejleszthetik az integrációs készségüket is.

Magát a drámapedagógiát jó tanítási gyakorlatnak tartom, és fontosnak érzem, hogy mások is megismerjék, lássák ennek a célját, az eredményeit.

A programról részletesebb információk a következő linkre kattintva találhatók:

https://drive.google.com/drive/folders/1ZsPaWT-5BMm7CTmheeGuIkohIEUh9YEk

 

Az utóbbi időben egy, a városban kevésbé megszokott élőlény keltette fel iskolánk tanulóinak, dolgozóinak, valamint a környék lakóinak a figyelmét.

Ez az élőlény az ismert mesében bájos jellemmel felruházott róka. Élőhelye nem a nagyvárosi környezet, ezért vált “híressé” a környéken ólálkodó, settenkedő vörös bundás.

A környék macskái, a családi házakban esetlegesen még tartott kisebb háztáji jószágok különös veszélyben voltak. Saját érintettség okán, közvetlen megtapasztalhattam a róka ravaszságát.

Nagyszüleim a környéken laknak és kedvtelésből néhány különleges tyúkot és kacsát tartanak. Sajnos a kutyájuk már elég idős, így a hallása és a látása is megromlott. Ezen hiányosságok következtében az udvar lakóinak védelmét már nem tudja ellátni, így a ravaszdinak könnyű dolga volt, mikor az udvarba besomfordált és elragadta az egyik kedvenc tyúkot. A riadalomra, hangzavarra a nagyszüleim is felfigyeltek, de sajnos már késve érkeztek az udvarra, a róka vitte a szájában a zsákmányát. Ezek után természetesen óvatosabban és félve engedték ki a baromfikat az ólból, és fontolgatják, hogy a kutyamenhelyről elhoznak egy fiatalabb kutyát, ami felügyelné az udvaron zajló eseményeket.

Az elmúlt néhány napban már sehonnan nem jelezték, hogy látták volna a tolvajt a városban, így bízhatunk benne, hogy visszatért az élőhelyére, a környékbeli erdőkbe, rétekre.

Jászai Balázs

Kedves Diákok!

 

Ha egy tanórán tanárod azt kéri, hogy a Teams programmal dolgozz, ezen az oldalon keresztül tudsz bejelentkezni.

Office 365 bejelentkezés 

A szükséges felhasználói nevet és jelszót Kréta üzenet formájában kaptad meg. Keresd meg az üzenetet, akár le is fényképezheted, hogy biztosan meglegyen! Ha nem találod, vedd fel a kapcsolatot a titkársággal!

Kérem, hogy asztali számítógép esetében NE a letöltést válaszd, hanem a webes alkalmazást! A webes alkalmazás megbízhatóbban működik. A telefonos/mobil applikáció kiválóan használható.

Bejelentkezés után válaszd a Teams alkalmazást, majd a csoportok közül a tantárgyadhoz tartozó csoportot!

 

office3651

Mire használható a Teams program?

· Kapcsolatot tarthatsz diáktársaiddal, és tanároddal (csevegés, vagy akár videokonferencia)

· A Fájlok menüpont alatt elérheted a tanárod által feltöltött segédanyagokat.

· A Feladatok menüpont alatt az Assigned résznél találod a megoldandó feladatokat. Mindig kövesd a feladatleírást! Ha elkészültél, nyomd meg a TURN IN gombot, ezzel küldheted be a megoldást!

· Láthatod a feladatra kapott értékeléseket.

 

office3652

 

ERASMUS + nemzetközi ifjúsági csereprogram 2023

Beszámoló

Erasmus Youth Exchange 2023

EYESDay1A Kodolányi János Gimnázium diákjai idén is részt vehettek az Európai Unió által támogatott nemzetközi mobilitást ösztönző Erasmus programban. Az út Hollandiában kezdődött számos olyan foglalkozással, amely közelebb hozta a fiatalokat nemcsak egymáshoz és egymás kultúrájához, de több témakörben is bővíthették ismereteiket.

A workshopok elsősorban a fenntarthatóság és környezetvédelem köré épültek, amely által a csapat felfedezte az újrahasznosítás kevésbé ismert részleteit, hogyan lehet egy lakóházat környezetbaráttá tenni, illetve, hogy miként történik egy ellátási lánc zöldebbé transzformálása.
A másik fontos témakör az egészség volt, s ezen fogalom keretein belül számos aktív programban lehetett részt venni, amely szintén új ismeretek elsajátítását szolgálta. A csoport kitűnő angol nyelvi tudásának köszönhetően az együtt töltött idő produktívan telt.
Teret kapott különböző vallások megismerése is, amelyet lehetővé tett, hogy az iszlám, a hinduizmus, a kereszténység és a buddhizmus hívői közül páran ellátogattak a tábor helyszínére, hogy válaszoljanak a kérdésekre, amelyeket különböző témakörökben tehetett fel mindenki.
EYESDay2

A tábor természetesen nemcsak feladatokból állt, hanem számos szórakoztató programmal is szolgált. Lehetőség volt ellátogatni Walibi-be, a népszerű hollandiai vidámparkba, illetve Amszterdamba, ahol a Body Worlds kiállítást és a Rijksmuseum-ot is bejárta a csapat.
Ezt követően az út Brno-ban folytatódott, ahol egy napot töltött el mindenki. A diákok egy vezetett túra keretein belül csodálhatták meg a város nevezetességeit, illetve meglátogatták a környék cseppkőbarlangjait. A résztvevők Sukorón is eltöltöttek egy kis időt, illetve ellátogattak Budapestre, ahol bejárták a Parlamentet és hajóztak egyet a Dunán.

A végső állomás Románia volt, még hozzá Torockó, ahol mindenki eldönthette, hogy Kolozsvárra látogat, vagy részt vesz a Székelykő túrán. Az utolsó pár nap Erdélyben tovább erősítette az együttműködést.

Az Erasmus programok mindig maradandó élménnyel szolgálnak a diákok számára. Ezalatt nemcsak új barátokra lelnek, de egy olyan környezetbe kerülnek, ahol sok-sok dolgot tanulhatnak, illetve gyakorolhatják nyelvi készségeiket. Mindennél 
EYESDay3

fontosabb pedig, hogy a tábor elfogadásra, nyitottságra és empátiára ösztönzi őket társaik felé. Hiszen mindannyian emberek vagyunk, de mégis mind különbözőek.

(Írta: Kállai Rebeka, László Dalma: a Kodolányi János Gimnázium végzett tanulói)

 

 

A programról kértük néhány diák beszámolóját, amelyet alább olvashat:

"Nekem nagy félelmem volt, hogy nem tudok majd feloldódni, és kilépni a komfortzónámból, de szerencsére nem volt ilyen problémám. Az első napon már csapatokra lettünk osztva, és egymás ellen versenyeztünk a program hollandiai része alatt mindenféle játékokban, feladatokban. Ezek tökéletes lehetőséget adtak arra, hogy megismerjük a csapattársainkat és közelebb kerüljünk egymáshoz. A többi résztvevővel a workshopokon volt lehetőségünk beszélgetni, ahol különböző problémákat kellett együtt megoldanunk, vagy egy témát megvitatnunk. A program második felére már mindenki megtalálta a maga társaságát, így a városnézések, játékok és kirándulások is nagyon jó hangulatban teltek. Életem egyik legjobb döntése volt erre a programra jelentkezni, életre szóló emlékeket és barátokat szereztem."
(Gedő Laura, 12.A osztály)

EYESDay4"Szerencsésnek mondhatom magam, mivel az előző tanévet követő augusztusban az Erasmus program keretében két hetet külföldön tölthettem. A hollandiai szállás egy tipikus cserkésztábor volt a város melletti erdőben. A programok keretében, (mikor jó idő volt) egy teljes napot töltöttünk Amszterdamban városnézéssel és két híres múzeum meglátogatásával. Brno-ban csak egy napot lehettünk. Programunk itt városnézés volt, ám ennek keretében bejártuk az egész belvárost. Sukoróra érkezésünk előtt elmentünk Velencére, és volt egy kis szabadidőnk a tónál. Az aznap esti vacsora rendhagyó módon nem közösen történt, hanem a magyar gyerekek szüleinél. A program utolsó szakasza 3 nap volt Romániában, Torockón, mely számos magas hegy között található. A program hegymászásból és egy várrom látogatásából állt. Itt is tudtunk tábortüzet rakni, ami körül beszélgettünk, játszottunk és igyekeztünk kiélvezni az utolsó közös estéinket. Összesen 34-en vettünk részt a programban a 3 országból. Az első napokon még ugye nem ismertünk mindenkit, de aztán a számtalan közös programnak és időtöltésnek köszönhetően egyre jobban egymáshoz nőttünk. Mindenki nagyon barátságos, kedves és borzasztóan kíváncsi volt más kultúrákra, ez nagyon összehozza az embereket. A kirándulásokon és szervezett közös programokon kívül nagyon sok spontán este, vacsora és buli alkalmával töltöttük együtt az időt, amellyel rengeteg felejthetetlen pillanatot okoztunk egymásnak! Elmondhatom, hogy sok minden jó dolgot tapasztaltam, és változatos, mozgalmas volt az ott tartózkodásom. Sokat fejlődött a nyelvtudásom, és életre szóló barátságok születtek más országban tanuló diákokkal. Örülök, hogy lehetőségem nyílt erre a pályázatra. Nagyon köszönöm azoknak, akik a munkájukkal segítettek engem, illetve külön szeretnék köszönetet mondani azoknak a tanulóknak, akikkel megismerkedhettem a programban." (Varga Péter Marcell, 12.B osztály)

"Az Erasmus volt a nyaram legjobb része. Abban a két és fél hétben amíg tartott rengeteg jó élményben lehetett részem. Az első hétben Hollandiában a fenntarthatóságról, egészségről, más kultúrákról tanultunk és ezt mind angolul. Utána jött az utazás a többi országba és azok fedezése, de nem ez volt a legjobb része a programnak, hanem hogy sok nagyszerű embert ismerhettem meg ezalatt az idő alatt. Nekik köszönhetően rengeteg felejthetetlen emléket szereztem. Csak jót tudok mondani, mindenkinek ajánlom."
(Virányi-Szabó Kinga, 12. B osztály)

A programról tovább tájékozódhat az alábbi linken, amely az eredeti angol nyelvű oldalra vezet:
https://eyes.eu.wevi-design.nl

 

 

FELHÍVÁS

Immár 3. alkalommal kerül megszervezésre ez az ERASMUS+ program.
A Kodolányi János Gimnázium 8 tanulójának lesz lehetősége az idén részt venni a programban. A pályázatokat a jelentkezés sorrendjében tudjuk figyelembe venni.
Részletek a felhívásban olvashatók >>
Jenetkezési lap>>

---

ErasmusHoll2

2019. július 30-án kezdődött az a tizenhat napon át tartó Erasmus+ Youth Exchange program, melyen holland és romániai fiatalok mellett a székesfehérvári Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium tanulói is részt vettek. A több mint két héten át tartó "nyári tábor" ideje alatt Hollandiát, Magyarországot, Erdélyt, és egy este erejéig Prágát is megismerhették, megcsodálhatták a diákok.


A program elsődleges célja természetesen az volt, hogy a résztvevők megismerhessék egymás kultúráját, országát, ám emellett konkrét témákkal is foglalkozniuk kellett. Ezek idén a környezetvédelem és a vállalkozásindítás voltak. Ennek kapcsán számos foglalkozáson, workshopon vehettek részt a fiatalok, s élménypedagógiai módszereken keresztül ismerkedhettek meg olyan kérdésekkel, mint hogy hogyan lehet megóvni vagy tönkretenni a biodiverzitást, hogyan lehet önállóan vállalkozást indítani, milyen eszközökkel támogatják a környezetvédelmet a különböző országokban az emberek.ErasmusHoll

A workshopokon túl számos kirándulás és egyéb élmény is várt a fiatalokra. Kipróbálhatták például, hogy milyen érzés Amszterdam csatornáiból szemetet halászni, megnézhették, milyen egy holland bio farm, amit kalandparkká alakították át, hogy ezzel is jobban odavonzzák a környezettudatosság iránt érdeklődő turistákat, felfedezhették Budapest csodálatos állatkertjét, Kolozsvár botanikus kertjét, elmerülhettek a nyüzsgő prágai életben, és hűsölhettek a dési strand sós vízében.

A programról készült beszámolókat és fotókat itt lehet megtekinteni: https://europeanyouthforenvironment.webnode.nl

ErasmusHoll1

ErasmusHolla2

ErasmusHolla1

Általános vizsgaszabályzat

Az új NAT szerinti évfolyamok vizsgaszabályzata (2020.09.01. után beiskolázott tanulók részére)

1. Idegen nyelvi munkaközösség- általános tudnivalók
angol, német, francia nyelvek

2. Matematika – fizika- informatika munkaközösség:

3. Társadalomtudományi munkaközösség - általános tudnivalók

4. Természettudományi munkaközösség- általános tudnivalók

5. Testnevelés munkaközösség
testnevelés, sporttörténet, sportági ismeretek, sport és szervezetei, edzéselmélet, testnevelés-elmélet, sportegészségtan, sportetika, sportpszichológia 2020-2021. tanévtől beiskolázott tanulók esetében felmenő rendszerben

 

A 2019.09.01-ig beiskolázott tanulók részére:

1. Idegen nyelvi munkaközösség: angol, német, francia nyelvek

2. Matematika – fizika- informatika munkaközösség: matematika, fizika, informatika, gazdasági ismeretek

3. Társadalomtudományi munkaközösség: magyar nyelv és irodalom, dráma és tánc, etika, történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek, ének-zene, művészetek, vizuális kultúra

4. Természettudományi munkaközösség: kémia, biológia, földrajz, technika,életvitel és gyakorlat, honismeret, természetismeret

5. Testnevelés munkaközösség: testnevelés, sporttörténet, sportági ismeretek, sport és szervezetei, edzéselmélet, testnevelés-elmélet, sportegészségtan, sportetika, sportpszichológia 2019.09.01-ig beiskolázott tanulók esetében

A munkaközösség tantárgyaira az általános követelményekben meghatározott szabályok az irányadók, a vizsgarészek értékelése pedig a Pedagógiai Programban leírt százalékos értékelésekkel történik.

Copyright © 2009 Kodolányi János Gimnázium
H-8000 Székesfehérvár, Szabadságharcos út 57. Tel: 22/502-331
Impresszum

EFOP LOGO