MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Mert nagyon diákközpontú az iskola. Igazán érezhetjük, hogy minden értünk van. Sok jó program volt a Kodós-napokon is. A közösségi programok mindig jól összekovácsolják az osztályt és éreztetik velünk, hogy jó ide tartozni."

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Kodósnak lenni különleges érzés, mert az iskola falain belül egyfajta baráti, meleg érzés fog el. Hallottam más iskolák tanárairól, ismerőseim sokat meséltek, de bevallom őszintén, sehol sem tapasztaltam tanárok és diákok között hasonló viszonyt."

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Én szeretem ezt az iskolát, és ha újra választhatnék, hogy hol tanuljak tovább, újra ezt választanám. A tanárok többnyire rendesek, rendkívül jó tanár-diák kapcsolatok is kialakulnak, szerintem nagy mértékben figyelembe veszik a diákok érdekeit Sok mindenre nyitottak a tanárok az újítások terén."

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Több szempontból is jó döntés volt a Kodolányit választani: lett két nyelvvizsgám, és valós nyelvtudásom. Az öt év alatt tökéletesen megérett a továbbtanulás gondolata. Életre szóló barátságok köttettek." - Bodó Petra

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"A sok pozitív vélemény, amiket hallottam az iskoláról és a nyílt nap is teljesen meggyőzött, hogy a Kodolányi megfelelő oktatást tud nekem biztosítani és szerencsére sikerült is felvételt nyernem. A színvonalas nyelvoktatás mellett (én angolt és németet tanultam), minden más tantárgy tanulása nagyon élvezetes volt, mivel nagyon jó szaktanárok tanították azokat." - Wittner Eszter

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Az igazgatóság és a tanári kar rugalmas, a mi szemszögünkből is látják az iskolát.Az igazgató asszony beszédei mindig kellemesen rövidek, érdekesek és nekünk szólnak."

MIÉRT JÓ KODÓSNAK LENNI?

"Az igazgatóság és a tanári kar rugalmas, a mi szemszögünkből is látják az iskolát.Az igazgató asszony beszédei mindig kellemesen rövidek, érdekesek és nekünk szólnak."
previous arrow
next arrow
Slider

Kedves Diákok!

 

Ha egy tanórán tanárod azt kéri, hogy a Teams programmal dolgozz, ezen az oldalon keresztül tudsz bejelentkezni.

Office 365 bejelentkezés 

A szükséges felhasználói nevet és jelszót Kréta üzenet formájában kaptad meg. Keresd meg az üzenetet, akár le is fényképezheted, hogy biztosan meglegyen! Ha nem találod, vedd fel a kapcsolatot a titkársággal!

Kérem, hogy asztali számítógép esetében NE a letöltést válaszd, hanem a webes alkalmazást! A webes alkalmazás megbízhatóbban működik. A telefonos/mobil applikáció kiválóan használható.

Bejelentkezés után válaszd a Teams alkalmazást, majd a csoportok közül a tantárgyadhoz tartozó csoportot!

 

office3651

Mire használható a Teams program?

· Kapcsolatot tarthatsz diáktársaiddal, és tanároddal (csevegés, vagy akár videokonferencia)

· A Fájlok menüpont alatt elérheted a tanárod által feltöltött segédanyagokat.

· A Feladatok menüpont alatt az Assigned résznél találod a megoldandó feladatokat. Mindig kövesd a feladatleírást! Ha elkészültél, nyomd meg a TURN IN gombot, ezzel küldheted be a megoldást!

· Láthatod a feladatra kapott értékeléseket.

 

office3652

 

ERASMUS + nemzetközi ifjúsági csereprogram 2023

Beszámoló

Erasmus Youth Exchange 2023

EYESDay1A Kodolányi János Gimnázium diákjai idén is részt vehettek az Európai Unió által támogatott nemzetközi mobilitást ösztönző Erasmus programban. Az út Hollandiában kezdődött számos olyan foglalkozással, amely közelebb hozta a fiatalokat nemcsak egymáshoz és egymás kultúrájához, de több témakörben is bővíthették ismereteiket.

A workshopok elsősorban a fenntarthatóság és környezetvédelem köré épültek, amely által a csapat felfedezte az újrahasznosítás kevésbé ismert részleteit, hogyan lehet egy lakóházat környezetbaráttá tenni, illetve, hogy miként történik egy ellátási lánc zöldebbé transzformálása.
A másik fontos témakör az egészség volt, s ezen fogalom keretein belül számos aktív programban lehetett részt venni, amely szintén új ismeretek elsajátítását szolgálta. A csoport kitűnő angol nyelvi tudásának köszönhetően az együtt töltött idő produktívan telt.
Teret kapott különböző vallások megismerése is, amelyet lehetővé tett, hogy az iszlám, a hinduizmus, a kereszténység és a buddhizmus hívői közül páran ellátogattak a tábor helyszínére, hogy válaszoljanak a kérdésekre, amelyeket különböző témakörökben tehetett fel mindenki.
EYESDay2

A tábor természetesen nemcsak feladatokból állt, hanem számos szórakoztató programmal is szolgált. Lehetőség volt ellátogatni Walibi-be, a népszerű hollandiai vidámparkba, illetve Amszterdamba, ahol a Body Worlds kiállítást és a Rijksmuseum-ot is bejárta a csapat.
Ezt követően az út Brno-ban folytatódott, ahol egy napot töltött el mindenki. A diákok egy vezetett túra keretein belül csodálhatták meg a város nevezetességeit, illetve meglátogatták a környék cseppkőbarlangjait. A résztvevők Sukorón is eltöltöttek egy kis időt, illetve ellátogattak Budapestre, ahol bejárták a Parlamentet és hajóztak egyet a Dunán.

A végső állomás Románia volt, még hozzá Torockó, ahol mindenki eldönthette, hogy Kolozsvárra látogat, vagy részt vesz a Székelykő túrán. Az utolsó pár nap Erdélyben tovább erősítette az együttműködést.

Az Erasmus programok mindig maradandó élménnyel szolgálnak a diákok számára. Ezalatt nemcsak új barátokra lelnek, de egy olyan környezetbe kerülnek, ahol sok-sok dolgot tanulhatnak, illetve gyakorolhatják nyelvi készségeiket. Mindennél 
EYESDay3

fontosabb pedig, hogy a tábor elfogadásra, nyitottságra és empátiára ösztönzi őket társaik felé. Hiszen mindannyian emberek vagyunk, de mégis mind különbözőek.

(Írta: Kállai Rebeka, László Dalma: a Kodolányi János Gimnázium végzett tanulói)

 

 

A programról kértük néhány diák beszámolóját, amelyet alább olvashat:

"Nekem nagy félelmem volt, hogy nem tudok majd feloldódni, és kilépni a komfortzónámból, de szerencsére nem volt ilyen problémám. Az első napon már csapatokra lettünk osztva, és egymás ellen versenyeztünk a program hollandiai része alatt mindenféle játékokban, feladatokban. Ezek tökéletes lehetőséget adtak arra, hogy megismerjük a csapattársainkat és közelebb kerüljünk egymáshoz. A többi résztvevővel a workshopokon volt lehetőségünk beszélgetni, ahol különböző problémákat kellett együtt megoldanunk, vagy egy témát megvitatnunk. A program második felére már mindenki megtalálta a maga társaságát, így a városnézések, játékok és kirándulások is nagyon jó hangulatban teltek. Életem egyik legjobb döntése volt erre a programra jelentkezni, életre szóló emlékeket és barátokat szereztem."
(Gedő Laura, 12.A osztály)

EYESDay4"Szerencsésnek mondhatom magam, mivel az előző tanévet követő augusztusban az Erasmus program keretében két hetet külföldön tölthettem. A hollandiai szállás egy tipikus cserkésztábor volt a város melletti erdőben. A programok keretében, (mikor jó idő volt) egy teljes napot töltöttünk Amszterdamban városnézéssel és két híres múzeum meglátogatásával. Brno-ban csak egy napot lehettünk. Programunk itt városnézés volt, ám ennek keretében bejártuk az egész belvárost. Sukoróra érkezésünk előtt elmentünk Velencére, és volt egy kis szabadidőnk a tónál. Az aznap esti vacsora rendhagyó módon nem közösen történt, hanem a magyar gyerekek szüleinél. A program utolsó szakasza 3 nap volt Romániában, Torockón, mely számos magas hegy között található. A program hegymászásból és egy várrom látogatásából állt. Itt is tudtunk tábortüzet rakni, ami körül beszélgettünk, játszottunk és igyekeztünk kiélvezni az utolsó közös estéinket. Összesen 34-en vettünk részt a programban a 3 országból. Az első napokon még ugye nem ismertünk mindenkit, de aztán a számtalan közös programnak és időtöltésnek köszönhetően egyre jobban egymáshoz nőttünk. Mindenki nagyon barátságos, kedves és borzasztóan kíváncsi volt más kultúrákra, ez nagyon összehozza az embereket. A kirándulásokon és szervezett közös programokon kívül nagyon sok spontán este, vacsora és buli alkalmával töltöttük együtt az időt, amellyel rengeteg felejthetetlen pillanatot okoztunk egymásnak! Elmondhatom, hogy sok minden jó dolgot tapasztaltam, és változatos, mozgalmas volt az ott tartózkodásom. Sokat fejlődött a nyelvtudásom, és életre szóló barátságok születtek más országban tanuló diákokkal. Örülök, hogy lehetőségem nyílt erre a pályázatra. Nagyon köszönöm azoknak, akik a munkájukkal segítettek engem, illetve külön szeretnék köszönetet mondani azoknak a tanulóknak, akikkel megismerkedhettem a programban." (Varga Péter Marcell, 12.B osztály)

"Az Erasmus volt a nyaram legjobb része. Abban a két és fél hétben amíg tartott rengeteg jó élményben lehetett részem. Az első hétben Hollandiában a fenntarthatóságról, egészségről, más kultúrákról tanultunk és ezt mind angolul. Utána jött az utazás a többi országba és azok fedezése, de nem ez volt a legjobb része a programnak, hanem hogy sok nagyszerű embert ismerhettem meg ezalatt az idő alatt. Nekik köszönhetően rengeteg felejthetetlen emléket szereztem. Csak jót tudok mondani, mindenkinek ajánlom."
(Virányi-Szabó Kinga, 12. B osztály)

A programról tovább tájékozódhat az alábbi linken, amely az eredeti angol nyelvű oldalra vezet:
https://eyes.eu.wevi-design.nl

 

 

FELHÍVÁS

Immár 3. alkalommal kerül megszervezésre ez az ERASMUS+ program.
A Kodolányi János Gimnázium 8 tanulójának lesz lehetősége az idén részt venni a programban. A pályázatokat a jelentkezés sorrendjében tudjuk figyelembe venni.
Részletek a felhívásban olvashatók >>
Jenetkezési lap>>

---

ErasmusHoll2

2019. július 30-án kezdődött az a tizenhat napon át tartó Erasmus+ Youth Exchange program, melyen holland és romániai fiatalok mellett a székesfehérvári Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium tanulói is részt vettek. A több mint két héten át tartó "nyári tábor" ideje alatt Hollandiát, Magyarországot, Erdélyt, és egy este erejéig Prágát is megismerhették, megcsodálhatták a diákok.


A program elsődleges célja természetesen az volt, hogy a résztvevők megismerhessék egymás kultúráját, országát, ám emellett konkrét témákkal is foglalkozniuk kellett. Ezek idén a környezetvédelem és a vállalkozásindítás voltak. Ennek kapcsán számos foglalkozáson, workshopon vehettek részt a fiatalok, s élménypedagógiai módszereken keresztül ismerkedhettek meg olyan kérdésekkel, mint hogy hogyan lehet megóvni vagy tönkretenni a biodiverzitást, hogyan lehet önállóan vállalkozást indítani, milyen eszközökkel támogatják a környezetvédelmet a különböző országokban az emberek.ErasmusHoll

A workshopokon túl számos kirándulás és egyéb élmény is várt a fiatalokra. Kipróbálhatták például, hogy milyen érzés Amszterdam csatornáiból szemetet halászni, megnézhették, milyen egy holland bio farm, amit kalandparkká alakították át, hogy ezzel is jobban odavonzzák a környezettudatosság iránt érdeklődő turistákat, felfedezhették Budapest csodálatos állatkertjét, Kolozsvár botanikus kertjét, elmerülhettek a nyüzsgő prágai életben, és hűsölhettek a dési strand sós vízében.

A programról készült beszámolókat és fotókat itt lehet megtekinteni: https://europeanyouthforenvironment.webnode.nl

ErasmusHoll1

ErasmusHolla2

ErasmusHolla1

Általános vizsgaszabályzat

Az új NAT szerinti évfolyamok vizsgaszabályzata (2020.09.01. után beiskolázott tanulók részére)

1. Idegen nyelvi munkaközösség- általános tudnivalók
angol, német, francia nyelvek

2. Matematika – fizika- informatika munkaközösség:

3. Társadalomtudományi munkaközösség - általános tudnivalók

4. Természettudományi munkaközösség- általános tudnivalók

5. Testnevelés munkaközösség
testnevelés, sporttörténet, sportági ismeretek, sport és szervezetei, edzéselmélet, testnevelés-elmélet, sportegészségtan, sportetika, sportpszichológia 2020-2021. tanévtől beiskolázott tanulók esetében felmenő rendszerben

 

A 2019.09.01-ig beiskolázott tanulók részére:

1. Idegen nyelvi munkaközösség: angol, német, francia nyelvek

2. Matematika – fizika- informatika munkaközösség: matematika, fizika, informatika, gazdasági ismeretek

3. Társadalomtudományi munkaközösség: magyar nyelv és irodalom, dráma és tánc, etika, történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek, ének-zene, művészetek, vizuális kultúra

4. Természettudományi munkaközösség: kémia, biológia, földrajz, technika,életvitel és gyakorlat, honismeret, természetismeret

5. Testnevelés munkaközösség: testnevelés, sporttörténet, sportági ismeretek, sport és szervezetei, edzéselmélet, testnevelés-elmélet, sportegészségtan, sportetika, sportpszichológia 2019.09.01-ig beiskolázott tanulók esetében

A munkaközösség tantárgyaira az általános követelményekben meghatározott szabályok az irányadók, a vizsgarészek értékelése pedig a Pedagógiai Programban leírt százalékos értékelésekkel történik.

Innovate to Create 2

2018-2020

Az angol nyelvi és ének-zenei oktatásban és azok interdiszciplináris találkozásaiban való tanítási és tanulási eszköztár létrehozása az angol nyelvi és ének-zenei oktatásban és azok egymással összefügő területein való pedagógiai megközelítések felfedezésére, megosztására és ezek létrehozására helyezi a hangsúlyt, beleértve annak vizsgálatát, hogy ezeknek a területeknek hol vannak közös találkozási pontjai, például a modern versek és a versek előadásának területén, felhasználva egy akciókutatási megközelítést, amelyet Európa szerte formális és non-formális környezetben is terjesztünk.

Az együttműködő öt iskola tapasztalt és sikeres az angol nyelvi és ének-zenei oktatás területén valamint a külső partnerszervezetekkel való együttműködésben. Ez a projekt lehetővé teszi számunkra, hogy jobban megértsük az egyes országokban kialakult gyakorlatokat ezen a két tudományterületen, és képessé tesz minket arra, hogy ezeket a jó gyakorlatokat megosszuk az európai angol nyelvi és ének-zenei oktatást végző közösségekkel.

A külső szervezetekkel és szakemberekkel való kitűnő kapcsolatainkból eredő, hozzáadott érteket képviselő nézőpont hozzájárul az ezeken a területeken történő pedagógiai megközelítések felfedezéséhez. A projekt próbálja megérteni, hogy ezek a szervezetek és szakemberek hogyan járulnak hozzá a diákok tanulásához valamint az angol nyelv és ének-zene oktatástanának szélesebben értelmezett fejlesztéséhez. Ez a megközelítés lehetőségeket teremt a képzett tanárok számára, hogy együtt dolgozzanak a kulturális oktatás területén tevékenykedő szakemberekkel és megosszák egymással gyakorlataikat és módszereiket egy olyan eszköztár létrehozása közben, amely formális és non-formális tanítási, tanulási módszereket gyűjt össze, az angol nyelvi és az ének-zenei oktatásban és ezek közös területein. A projekt vizsgálni fogja a két terület közötti szinergiákat – például a modern verseken és a ritmuson valamint a hatékony kérdezési stratégiák fejlesztésén keresztül – hogy olyan közös szemléleteket alakítsanak ki, amelyek segítik a diákok tanulását.

Az „Innovate to Create 2 / Újítva alkoss 2” folytatni fogja azt a sikeres munkát, amelyet a partnerség már korábban megkezdett egy Comenius és egy Erasmus+ partnerségben számos kulturális oktatási tudományterületen, mégis egy svéd iskola belépése új nézőpontot fog biztosítani a partnerség számára, és segíteni fog az ötletek és elméletek felfedezésében, kritizálásában és kipróbálásában, miközben a partnerség kifejleszti, kipróbálja és közreadja az együttműködés eredményeként létrejövő eszköztárat.

A partnerségben résztvevő iskolák:

Regent High School, London, Egyesült Királyság

Integrierte Gesamtschule Bertha-von-Suttner Kaiserslautern, Kaiserslautern, Németország

IES MOSSÈN ALCOVER, Manacor, Spanyolország

Almby skola, Örebro, Svédország

Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnázium, Székesfehérvár, Magyarország

 

Tanítási, tanulási szakmai találkozó Svédországban

Tanítási, tanulási szakmai találkozó Svédországban 2018. november 4-8. >>

Svedo

 

 

LONDON

Tanulmányi út - beszámoló

Álljunk boldogan az élethez – egy utazás tanulsága

Smällä räv. Sokaknak semmitmondó szó, de ha átlépünk pár határt, máris emberek ezrei kapják fel a fejüket. Kezdetben így volt ez velem is, pedig Londonban rengetegszer hangoztatták ezt a szót az aulában tartózkodó svédek, melyek hallatán mindenki egy asztal köré gyűlt. Kezdetben azt hittem, ez valamiféle kifejezés a gyülekezésre, később azonban kiderült, hogy teljesen más jelentéstartalma van. És hogy hogyan kerültünk oda, és miért hallgattuk a másik népcsoportok társalgásait kezdeti napjainkon?
Mindenről mi előre tudtunk. Mármint mi magyarok, akik ott voltunk, ugyanis önként jelentkeztünk egy ERAMSUS + projekthétre, melynek célja az volt, hogy különböző nemzetiségek összedolgozzanak dráma, angol és énekórák keretein belül. Rengetegen voltunk, ha jól emlékszem több mint 80-an. Németek, britek, svédek, de még spanyolok is. Izgalmas órákon vettünk részt és új ételeket próbáltunk ki. Sok volt a fentebb említett témakörökhöz passzoló foglalkozás is, mint az operaházba tett látogatásunk, ahol volt alkalmunk megnézni Mozart Varázsfuvola című darabját. Szabadidőnkben viszont észszerűen a különböző nemzetiségekkel való beszélgetést részesítettük előnyben. Rengeteg új trükköt, szót és játékokat tanultunk tőlük, de az élethez boldogabban való hozzáállást is átvettük. (Ez főleg a spanyolokra volt jellemző.) A fentebb említett szót is itt tanultam, mely hallatán az összes svéd boldogan kapja fel a fejét, és gyülekezik a szót kimondó ember köré, ugyanis ez egy mindenki által kedvelt nemzeti kártyajáték neve.

Összességében én bármikor visszamennék oda. Sok új élményt szereztem, és egy olyan emlékre tettem szert, melyről majd az unokáim is hallani fognak.

Dorka Ármin 10.B

Kodolányi János Gimnázium, Székesfehérvár

London

 

Nemzetközi tanítási, tanulási, képzési esemény iskolánkban

2019. október 13-17 között nemzetközi tanítási, tanulási, képzési esemény zajlott iskolánkban. Öt nemzet tanárai dolgoztak együtt egy Erasmus+ projekt keretében. Az Innovate to Create 2 projekt lehetőséget adott arra, hogy angol, német, svéd, spanyol és magyar ének-zene- és angoltanárok tapasztalatokat gyűjtsenek és tanuljanak egymástól az angol és ének-zene oktatás valamint ezek közös területein alkalmazható kísérleti módszerekről. Diákjaink is aktív részesei lehettek az eseményeknek, hiszen a partneriskolák tanárai is órákat tartottak iskolánkban.

munkakozben

boryvar

 

 

NÉMETORSZÁG

Tanulmányi út - beszámoló

Idén részt vehettünk az utolsó Erasmus+ programban, amit Németországban rendeztek meg. A magyarokon kívül érkeztek spanyolok, svédek, angolok és természetesen németek is. Vasárnap indultunk busszal az iskola elől és estefele érkeztünk meg Steinbach-ba egy ifjúsági szállóra. Ott vegyesen lettünk beosztva különböző nemzetek szerint szobákba. Később csoportokat alkottunk és egész héten aszerint mentünk a programjainkra. A partneriskolánk Kaiserslautern-ben volt ahol majdnem minden nap különböző típusú tanórákon vettünk részt. Az idei téma a “sounds” volt ami annyit tett, hogy a programok nagy része a zenéhez és a hangokhoz kapcsolódott. Sok kulturális eseményen vehettünk részt és sok barátságot kötöttünk. Mentünk színházba, múzeumba és több városnézésre is. Minden nap tele volt érdekes és új órákkal, ahol megmutathattuk, hogy kik vagyunk és mit tudunk.Az utolsó nap megmérettethettük magunkat ugyanis a saját bandánkkal léptünk fel egy kaiserslauterni közösségi teremben. Számunkra nagyon érdekes volt részt venni ezen a programom, mert láttuk a nemzetek közötti különbséget és új nemzetközi tapasztalatokkal tértünk haza.

Schulteisz Rita 10./b

 

Beszámolók, sajtómegjelenés:

https://www.szekesfehervar.hu/ujitva-alkoss-fehervari-pedagogusoknak-mutattak-be-az-angol-es-enek-zene-tanitas-europai-tapasztalatait

https://www.fehervartv.hu/video/index/35641?jwsource=cl

 

Az akcióterv eredményeinek közzététele 2021. október 29-én >>

 

 

 

 

logo1 logo2 logo3 logo4


Zsobrák Adél

Matematika- gazdasági ismeretek tanár

A projekt címe: Tervezd meg a Kodo pénznemét!

  • A projektben résztvevők: 11. C gazdasági ismeretek csoport 16 fő
  • Pedagógusok: 2 fő
  • A projekt helyszíne: tanterem, gépterem
  • A megvalósítás szervezeti keretei: tanórák, szabadidős foglalkozások
  • A projekt tervezett időtartama: 24 tanóra
  • A projekt célja: A gazdasági ismeretek tantárgy keretében A pénz kialakulása és funkciói témakörének projekt módszerrel történő feldolgozása

A feldolgozást követően a Kodo pénznemének megtervezése (érme formájában)

Fő cél: A problémamegoldás, az együttműködés elősegítése, a kreativitás, a szövegértés, az önálló és csoportos alkotás, a lényeglátás, az előadásmód, a képi és beszéd kifejezőképesség fejlesztése és prezentálás.

A projektfeladat terve, használt digitális eszközök, számítógépes programok:

Eszközök: laptopok, tabletek, telefonok, asztali számítógépek, interaktív tábla
Idővonal használata: (Timetoast) az idővonalon bejelöljük a feladatokat, és a hozzájuk tartozó határidőket
A feladatok szervezése (Symbaloo)
Csoportalkotás: (pl. Teamup, vagy Random Name Picker vagy ppt)
A csoportoknak csapatnevet kell választani és logót kell készíteni (pl.: Tagsmaker, Bighugelabs használata)

Négy csoport kialakítása, melyek feladatai első körben a következők

1. A különböző pénztörténeti korszakok bemutatása a munkamegosztás és a csereformák fejlődésén keresztül.
2. A pénz funkciók meghatározása, és annak szemléltetése, hogy a különböző pénzformák hogyan töltötték be a pénz szerepkörét.
3. A pénz szerepe a gazdálkodásban.
4. A váltó fogalma, szerepe a bankjegy kialakulásában

Feladatok sorrendje:

A csoportoknak nevet kell adni, és logot tervezni

1. Ezt a négy témát kell külön-külön a csoportoknak feldolgoznia
2. A diákok behozhatják a saját laptopjait és azon is dolgozhatnak, illetve számítógépeket biztosítunk a számukra a géptermekben

A feladatok szervezése:

· Symbaloo csempe szerű programjában a különböző internetes anyagok elérhetők
· a facebook csoportba feltöltöttem a szakirodalmat, de más anyag is használható forrásmegjelöléssel

Ezek segítségével kell az adott témát feldolgozni, és prezentációt készíteni belőle a prezi.com vagy a powerpoint segítségével

Kapcsolódó tantárgyak: történelem, társadalomismeret, gazdasági ismeret, magyar nyelv és irodalom, matematika, rajz és vizuális kultúra

3. Amikor a csoportok elkészültek, bemutatják a témákat a többieknek, és rendelkezésre bocsájtják az ismereteket (Symbaloo. facebook csoportban)
Az előadásokat csoport szinten értékelem, ebből jegyet szerezhetnek.

4. Ezután következik a Kodo pénznemének tervezése, melyhez szükséges a vizuális kultúra, informatika, matematika.

A pénznem tervezésekor figyelembe kell venni a város, azaz Székesfehérvár jellegzetességeit, és az iskola, azaz a Kodolányira jellemző vonásokat.

A pénznem geometriai formát öltsön, más megkötés nincs. (Forma, színvilág, méret, címer)
A munkafolyamat lépéseit fotókkal, videókkal rögzíteni kell
A tervezés után a sablon készítés következik, ehhez Balogh Krisztina rajz és vizuális kultúra, művészetek tanárnő segítségét kértük.
Gipszből, vagy agyagból meg kell formálni és létre kell hozni az érmét.
Festése és színezése is meg kell, hogy valósuljon.
A napi feladatokról reflexiót írnak a csoportok, melyben a felmerült problémákat és kérdéseket a minden foglalkozás (óra) elején megbeszélhetjük.
Napi reflexió: pl.: TodaysMeet programmal, vagy facebook csoportba feltöltve történik.

5. A pénznem, illetve a kész érme bemutatása egy előadás keretében meghívott vendégekkel történne, ahol először a feldolgozott témákat a csoportok prezentálják, majd a zsűri díjazza a legjobb, legötletesebb alkotást, azaz a Kodolányi János Gimnázium pénznemét, érméjét.

6. Az előadáshoz meghívót és plakátot kell tervezni, csak és kizárólag újra hasznosítható anyagokból.

Értékelés: (Classdojo, Scribbless) zsűri
A nyertes külön díjat kap, de minden csoport munkáját ötletes ajándékkal díjazzuk.

A projekt megvalósításához kb. 24 óra szükséges, és az előadás külön délutáni program keretében valósul meg.
A projekt a digitális témahéten kezdődött, és jelenleg is zajlik. A friss anyagokat folyamatosan feltöltjük a honlapra.
http://www.kodolanyi-kozepisk.hu/palyazatok/digitalis-temahet

A projekt megvalósult feladatai

1. A csoportalkotás, csoporttagok kisorsolása, a csapatok nevei és logói már elkészültek 2018. április 10. 2-3 óra

2. 2018. április 12. 3-4 óra és 2018. április 17. 2-3 óra téma feldolgozása, szakirodalom alapján

3. A előadások elkészítése 2018. április 19-i órákon.

Munkafolyamatok képekben >>

 

eu infoblokk also

  akadalymentes ikon                       EFOP-3.3.7-17-2017-00040

Informális és nem formális tanulási lehetőségek 
kialakítása a köznevelési intézményekben

Élményközpontú tanulási lehetőségek a Kodóban

 

A kedvezményezett neve: Kodolányi János Gimnázium

A projekt címe: Élményközpontú tanulási lehetőségek a Kodóban

A szerződött támogatás összege: 67 016 541 Ft

A támogatás mértéke: 100 %

A projekt fizikai befejezésének határideje: 2021.01.31.

A projekt azonosító száma: EFOP-3.3.7-17-2017-00040

A projekt tartalmának bemutatása:

„Ne elégedj meg azzal, ami vagy, hanem törekedj azzá válni, ami lehetnél.” Bertold Brecht

 

A Kodolányi János Gimnázium 2018.02.01-vel elkezdte megvalósítani az EFOP-3.3.7-17-2017-00040 pályázat keretében elnyert 67 016 541 forintos támogatási összegből az informális és nonformális tanulási lehetőségek kialakítását.

A pályázat keretén belül informatikai eszközök beszerzésére és az iskola falain belüli és azon kívüli, nem tanórai tudásgyarapító foglalkozások megkezdésére illetve a jelenleg is zajló szakkörök fejlesztésére kerül sor. A tanórán kívüli tanulás módszereinek és formáinak megismertetése, megszerettetése a pályázat egyik kiemelt célja, valamint olyan közösségi tér biztosítása, amely élményközpontú tanulási lehetőséget kínál tanulóinknak.

Célok illeszkedése a helyi igényekhez

A projekt célja olyan tanórán kívüli ismeretterjesztő és fejlődést elősegítő programok megvalósítása, melyek művészeti, kulturális és kreatív tartalommal rendelkeznek és hozzájárulnak a gyermekek különböző kompetenciáinak fejlesztéséhez, ezáltal kiterjesztve és színesítve a neveléshez és képzéshez való hozzáférés lehetőségeit.

A szakmai tervben található 42 programelem maximálisan lefedte az ismeretterjesztést, fejlődést elősegítő, művészeti, kulturális és kreatív tartalmi elvárásokat. Olyan különleges programok kerültek megvalósításra, mint az ördöglakat készítő szakkör, Youtube csatorna indítása, billentyűs kurzus, népek konyhája, képregény írás, újságíró szakkör, társasjáték szakkör, stb. A tanulóink érdeklődési körüknek és igényeiknek megfelelően választhattak a programok közül és kaphattak segítséget különböző kompetenciáik fejlesztéséhez játékos, élményszerű formában.

A pedagógusok számára az intézményi foglalkoztatás keretein belül gyakran határokat szab a rendelkezésre álló időkeret és a többi tanulóval való együttes oktatás feladata, ezért kiemelten fontos az informális keretrendszer biztosítása, a hivatalos értékelésmentes környezet biztosítása. A tanulmányi teljesítményükben, szociális és általános kultúrájukban elmaradással küzdő tanulók fejlesztésében nagy segítséget jelentenek a különböző tanórán kívüli edukációs és szabadidős tevékenységek. Az esélyegyenlőség biztosításával több olyan tanuló is részt tudott venni a programokban, akiknek szülei a magánórák keretében igénybevehető képzéseket nem tudták volna megfizetni. ( Pl orosz és olasz nyelv, nyelvvizsga felkészítők, billentyűs kurzus, síelés, önvédelmi és küzdősportok..stb.)

A prevenciós, tanórán kívüli szabadidős és kulturális programokat értékelve általánosságban elmondható, hogy az intézmények tanulói körében nagy népszerűségnek örvendenek, illetve nagymértékű igény mutatkozik további hasonló lehetőségek igénybevételére is.

A telefonfüggőség, nomofóbia, mobiltelefon használat veszélyeire felhívó programsorozat mind a tanulók, mind a pedagógusok, mind a tanulóink szülei körében nagy elismerést váltott ki. További sikeres ismeretterjesztő programként említhető a Testképünkről szóló Pszichológus által tartott előadás.

A Projekt hosszú távú hasznosulásai

Célunk, hogy a fejlesztés kedvező hatásait hosszú távon is fenntartóvá tegyük. Reményeink szerint a projekt megvalósítása után egyértelműen megmutatkozik majd, hogy melyik megvalósított tevékenység segítségével sikerült a legjelentősebb változást elérnünk a célcsoportban. Az iskola vezetésének döntése alapján, a sikeres programokat bonyolító pedagógusok kötelező óraszámába tanóraként kerül beszámításra a különböző programelemek megtartása, amennyiben az heti rendszerességgel zajlik.

A projekt hosszú távú eredményei közé sorolhatók a kulturális programok közvetett hatásai, azaz a résztvevő gyermekek kompetenciáinak, készségeinek és képességeinek fejlődése. Pl Kodolányi Műveltségi Vetélkedő, Színjátszókör, Tavaszi Összművészeti Fesztivál, Nyelvi vetélkedők, gyárlátogatások, kamaraének együttes, olvasó és irodalmi körök, iskolarádió, filmkészítő szakkör... stb.

A megvalósuló programok eredményeként olyan tanórán kívüli tevékenységek valósultak meg, melyek az iskola által kínált alapszolgáltatásokat kiegészítve hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyermekek személyre szóló fejlesztési lehetőségeket kapjanak. Ezek várhatóan hozzájárulnak a gyermekek szociokulturális hátrányainak csökkentéséhez, a személyiségfejlődési folyamatok előmozdításához. A projekt megvalósításával a hátrányos – és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek is lehetőséget kapnak képességeik kibontakoztatására és fejlesztésére valamint beilleszkedési nehézségeik leküzdésére illetve nagyobb figyelem fordítható a sajátos nevelési igényű és magatartási –vagy beilleszkedési problémákkal küzdő gyerekekre is.

A projekt megvalósulása a Székesfehérvári iskolák közösségi életére is hatást gyakorol. A megvalósítás eredményeként a kulturális ellátottság javul, ezáltal lehetőségeik is kibővülnek. A fejlett szociokulturális ellátásban részesülő, műveltebb társadalom tagjai eredendően nagyobb esélyekkel és jobb lehetőségekkel indulnak a továbbtanulás, pályaválasztás, majd a munkahelyszerzés és – megtartás területén. Célunk, hogy ezeket a lehetőségeket minél több gyermekünk számára biztosíthassuk, ezáltal fejlesztve az iskolánkba járó gyermekek életminőségét.

A projekt a fent említett pozitív előrelépések mellett jelentős szemlélet formáló erőt is hordoz magában. A gyermekek és családjaik programokba történő bevonása elősegíti a kulturális tevékenységek népszerűsítését, a művelődés és az egész életen át tartó tanulás fontosságának kihangsúlyozását. A projekt megvalósításával sikerül elérnünk, hogy a résztvevők és az érdeklődők a különböző művészeti és oktatási formák igénybevételét mindennapi tevékenységeik körébe is beillesszék. A megvalósítást követően is törekszünk arra, hogy a tanulók és szüleik érdeklődését folyamatosan fenntartsuk, és további programlehetőségeket biztosítsunk számukra.

A programok változatossága, széleskörű elérhetősége és sokrétűsége jelentősen hozzá tud járulni az iskolai lemorzsolódás és az iskolaelhagyók számának csökkentéséhez, valamint az egész életen át tartó tanulás iskolai megalapozásához;

minőségi oktatáshoz való hozzáférés elősegítéséhez;

A megvalósított pedagógus továbbképzések jelentősen hozzájárultak a folyamatos szakmai fejlődéséhez, a nevelőtestület csapatként való együttműködéséhez, a pedagógusok motivációjának fejlesztéséhez, valamint a nevelőtestület egymás jobb megismeréséhez.;

Az új szakmai tartalmak, módszertanok kidolgozása és fejlesztése lehetőséget teremtett a napi monoton munkavégzésből való kitörésre, változások eszközlésére, a tanulók jobb és alaposabb megismerésére.

Az élményalapú tanulási módszerek szélesebb körű alkalmazása a tanulói motiváció felépítésében és megtartásában számottevő eredményeket mutatott, hozzájárult a tanulói kompetenciák – elsősorban a problémamegoldó gondolkodás, a vállalkozói és a kreatív készségek fejlesztéséhez, az iskolai közösség fejlesztéséhez, a tanulók közötti együttműködések kialakításához;

A különböző programelemek megvalósításához szükséges beruházások, fejlesztések észrevehető digitális eszközpark fejlesztést eredményeztek, az informális tanuláshoz szükséges terek iskolán belüli kialakítása közelebb vitte intézményünket a digitális iskola megvalósulásához.

Magyarország digitális stratégiájával összhangban szeretnénk tanulóink és pedagógusaink digitális kompetenciájának fejlesztését digitális iskolai mintatanterem felállításával és a pedagógusok mindegyike számára személyre szóló laptop biztosításával elérni.

A digitalizálódó gazdaság és társadalom fokozatosan növekvő jelentőségű alapkészségévé váltak a digitális készségek: a társadalmi és munkaerőpiaci érvényesülés egyre inkább a digitális eszközök kezelési képességétől függ, ezért az oktatás és képzés is kulcskompetenciaként kezeli, hasonlóan az anyanyelvi kommunikáció (írás-olvasás-szövegértés) kompetenciához. A digitális készségek biztosítják a kommunikációs üzenetek átadását; az információk elérését, feldolgozását; a munkavégzés során szükséges irányítás, vezérlés megvalósítását. A mindennapi élet és a társadalmi érintkezés során pedig az ismeretszerzés, a tanulás, a kikapcsolódás forrása; a kapcsolattartás egyik platformja, valamint az ügyintézés, a vásárlás egyre fontosabb felülete.

Növekvő jelentőségük ellenére a társadalmon belül a digitális készségek jelentős különbségeket mutatnak a területi és szociális helyzettől függően, amely növeli a társadalmi egyenlőtlenséget azáltal, hogy a digitális készségekkel rendelkezők könnyebben és gyorsabban érnek el bizonyos szolgáltatásokat, előnyöket, míg a digitális készségekkel nem, vagy csak korlátozottan rendelkezők jelentős hátrány elszenvedői. Az esélyteremtés miatt is fontos, hogy az oktatás és a képzés kiemelten kezelje a digitális készségek átadását.

Az informális tanulás, szervezett közös játék, vetélkedők keretében rendszeresen alkalmazzuk az élménypedagógiai módszereket a kreatív készségek és problémamegoldó gondolkodás fejlesztésére;

Saját adottságaink, erősségeink figyelembevételével, átfogó, tematikus, jellemzően informális és nem formális tanulási programokat dolgoztunk ki és vezettünk be a tanév során.


A pályázat keretében és segítségével megvalósult programjainkról:

 

Copyright © 2009 Kodolányi János Gimnázium
H-8000 Székesfehérvár, Szabadságharcos út 57. Tel: 22/502-331
Impresszum

EFOP LOGO